Sila baca jika anda mahu tahu rahsia bagaimana untuk…  

 

Berjaya Dalam Kerjaya Mahupun “Perniagaan” Dengan Menjadi Lebih SIHAT, YAKIN, Dan PRO-AKTIF

  Ini kerana diri anda boleh bebas dari gangguan kesihatan dan serangan penyakit

 

penyakit2

 

Jika ada tanda-tanda LEMAH BADAN dan perlukan sesuatu yang membolehkan anda cergas semula maka saya sarankan anda terus membaca. Apa yang ANDA CARI ada dalam LAMAN INI..

 

 

Teruskan membaca..

Azril Rabai

Daripada : Azril Rabai

Lokasi : Wisma MAIS, Shah Alam.

August 1, 2014

Sahabat sekalian,

Mempunyai kehidupan bahagia adalah impian setiap orang. Saya juga seperti anda, mahukan menikmati kehidupan yang selesa dan sentiasa dalam keadaan yang gembira.

 

 

 Dengan memiliki Tubuh yang Sihat, anda boleh :-

  • Bersukan dan beriadah bersama keluarga dan rakan-rakan.
  • Bercuti dan melancong bersama keluarga.
  • Melakukan tugasan dan kerja dengan baik.
  • Menikmati kehidupan yang lebih ceria dan gembira.
  • Boleh melaksanakan ibadah dengan baik dan sempurna.
  • Menyertai aktiviti biasa atau aktiviti lasak.
  • dan apa yang pasti.. anda boleh melakukan apa sahaja aktiviti yang anda mahukan untuk menikmati kehidupan di dunia ini.

 

Ramai orang merasakan dengan mempunyai wang yang banyak akan membuatkan kita rasa gembira, namun terlupa hakikat bahawa, kehidupan kita akan lebih bahagia dan bermakna jika kita mempunyai kesihatan yang baik.

Kemodenan dunia hari ini sebenarnya secara langsung memberi kesan ke atas kesihatan kita secara keseluruhan. Udara yang tercemar, air yang kurang bersih, pemakanan tidak sihat serta gaya hidup yang kurang aktif telah menyebabkan kesihatan kita merosot hari demi hari.

Jadi, cara untuk mengatasi apa sahaja masalah kesihatan adalah dengan kembali kepada jalan hidup sebenar yang berlandaskan al-Quran dan hadis.

 

 

Minyak Kelapa Dara 03

Minyak Kelapa Dara 04

 

 

Minyak Kelapa Dara 05

 

 

Dan hari ini, Kajian dan Fakta telah membongkar kebenaran al-Quran dan as-sunnah ini iaitu :-

  • Getaran bacaan al-Quran terhadap molekul cecair memberi kesan baik yang luar biasa kepada kesihatan tubuh.
  • Corak pemakanan (diet) yang tidak seimbang adalah salah satu faktor utama penyebab penyakit.

Dengan memiliki kesihatan yang baik anda umpama memiliki salah satu kunci kebahagiaan di dunia. Cara yang paling utama dan mudah untuk mendapatkan kesihatan terbaik ini ialah ‘menjaga kesihatan perut’.

 Menurut kajian Dr. Masato Emoto (Yokohama University) , molekul air atau cecair berubah mengikut gelombang bunyi disekitarnya.

 

Minyak kelapa Dara

 

Molekul bertukar cantik dan indah umpama kristal bila mendengar gelombang ayat al-Quran, doa dan kata-kata yang baik.

 

Antara kelebihan Minyak Kelapa Dara As-Syifa adalah dimana ianya telah dibacakan dengan ayat 30 Juzuk Al-Quran yang secara tak langsung dibacakan juga ayat-ayat Syifa’ & zikir-zikir ke atasnya. Jadi dinasihatkan jangan dilangkah minyak ini

 

Majlis Ruqyah MKD As-Syifa  dilaksanakan oleh antara dua kumpulan berikut:
1. Pelajar-Pelajar Tahfiz Pondok Moden Saadah Addarain, Telok Panglima Garang (http://addarain.com)
2. Ustaz Alfian Izaz , Pengasas Pusat Rawatan Islam Syifa’Ulhadi (www.syifaulhadi.com)

Minyak Kelapa Dara 07

 

Molekul seolah-olah hodoh dan rosak bila mendengar gelombang atau kata-kata tidak baik.

Menurut kajian, cecair seperti air mempunyai keupayaan berubah mengikut gelombang persekitaran dan akan merakamnya (dengan perubahan molekul). Jadi, jika kita menyebut perkataan yang baik seperti doa, memori tersebut akan membawa mesej yang sama kepada tubuh.

Tanpa kita sedar semenjak berdekad yang lalu, kita telahpun mewarisi dan menggunapakai teknik ini iaitu meminum air yang dibacakan dengan bacaan Yassin atau air yang didoakan sebagai salah satu teknik perubatan alternatif.

Ingat tak kata orang tua-tua, “Jangan bercakap perkara yang tidak baik ketika makan.”. Dalam Islam juga kita mesti berdoa sebelum makan dan ditegah (tidak digalakkan) untuk bercakap ketika sedang makan.

Amalan yang baik ini tidak terhad kepada umat Islam sahaja tetapi ia juga memberi kesan positif kepada sesiapa yang mengamalkannya. Kesimpulannya, pengambilan pemakanan yang mempunyai gelombang yang baik boleh memberikan kesan positif terhadap kesihatan tubuh.

Hari ini, kebanyakkan penyakit pada manusia berpunca dari pemakanan yang tidak sihat. Contohnya :-

  • Air berklorin, kotor atau tercemar
  • Buahan-buahan dan sayuran-sayuran yang menggunakan racun serangga.
  • Pengambilan makanan ringan atau makanan segera yang mengandungi perisa tambahan dan pengawet makanan.
  • Gula, garam dan perisa makanan yang berlebihan.

Jadi, salah satu cara terbaik untuk menjaga kesihatan tubuh ialah dengan mengawal diet pemakanan. Tapi saya faham bukan mudah untuk mengawal pemakanan apatah lagi kita hidup dalam masyarakat majmuk yang mempunyai kepelbagaian dalam masakan.

Untuk mengatasi masalah ini, apa yang boleh dilakukan ialah dengan mengamalkan pengambilan makanan (diet yang sihat) yang boleh memberi keseimbangkan kembali sistem dalam tubuh. Dimana, ianya bermula dari kesihatan perut.

Dalam pencarian ini, saya telah menjumpai penyelesaiannya. Diet yang ditenagakan dengan gelombang bacaan al-Quran dan mempunyai 1001 kebaikan penyembuhan kepada tubuh.

 

 

Minyak Kelapa Dara 08

 

a13

 

Minyak Kelapa Dara 10

  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Merangsang metabolisme.
  • Menyokong fungsi tiroid.
  • Membantu anda menurunkan dan mengekalkan berat badan yang ideal.
  • Membunuh virus, kulat, bakteria dan protozoa.
  • Memiliki sifat antioksidan semulajadi.
  • Tidak membebankan organ pankreas.
  • Lemak tepu rantai sederhana mudah dihadam (MFCA).
  • Bagus untuk bayi (terutama pramatang) dan individu yang mempunyai masalah pencernaan kerana ia mula dihadam di mulut oleh enzim air liur.
  • Menghasilkan tenaga maksima kerana dihantar terus ke hati.
  • Menghasilkan tenaga segera dan cepat.
  • Sel jadi cekap dan efisien.
  • Bertindak menghalang pembentukan radikal bebas.
  • Diproses secara organik, tidak terhasil trans fatty asid beracun yang merosakkan sistem tubuh.
  • Tiada LDL kolesterol.
  • Mengandungi 45% – 55% asid laurik.
  • Bersifat antivirus, antifungus, antibakteria, antiprotozoa.
  • Pada kulit, bertindak sebagai perisai tambahan terhadap sinaran ultraviolet (UV) dan menghalang jangkitan kuman disamping mempercepatkan pembentukan sel baru.
  • Bertindak sebagai antikanser dan antihistemine.
  • Meningkatkan metabolisme.
  • Meningkatkan daya tahan.
  • Memperbaiki pencernaan.
  • Mempermudahkan pencernaan mineral dan vitamin.

 

Minyak Kelapa Dara 11

  • Sistem Pencernaan
    Membantu dalam proses pencernaan yang akan membolehkan tubuh anda menghadam segala khasiat dari makanan dan membuang toksin dari badan dengan lebih baik. Ini akan membuang semua masalah yang berpunca akibat pengumpulan toksin dalam tubuh.
  • Sistem Imunisasi dan Kekebalan Tubuh
    Tubuh anda akan lebih kebal dari penyakit kerana Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat antivirus dan antibakteria yang kuat.
  • Masalah Jantung
    Jantung anda akan lebih sihat dan kuat kerana kandungan asid laurik yang terkandung di dalamnya membantu mencegah masalah jantung dengan cara menurunkan kadar kolesterol dan tekanan darah tinggi. Ia juga mengurangkan kecederaan arteri dan mencegah aterosklerosis.
  • Kencing Manis dan Diabetes
    Kandungan gula dalam darah anda akan lebih terkawal dan penghasilan insulin tubuh anda juga akan lebih bersesuaian. Ini akan mencegah dan mengubati kencing manis dan diabetes.
  • Resdung
    Masalah resdung anda akan lebih terkawal dan sembuh kerana sifat antivirus, antibakteria, antikulat dan antiprotozoa yang akan membasmi kuman penyebab resdung.
  • Tiroid
    Masalah hipertiroidisme dan hipotiroidisme akan dipulihkan kerana Minyak Kelapa Dara merangsang fungsi tiroid dan mempunyai pelbagai sifat antiseptik.
  • Mencegah Masalah Hati
    Bebanan tugas pada hati anda akan berkurangan kerana ia mencegak pengumpulan lemak dan Minyak Kelapa Dara adalahg zat tenaga yang mudah diubah.
  • Berat Badan
    Kadar metabolisme tubuh anda akan meningkat dan ini akan secara tidak langsung menurunkan berat badan anda pada tahap yang bersesuaian.
  • Untuk Tulang
    Tubuh anda akan mempunyai kebolehan menyerap kalsium dan magnesium dengan lebih baik.
  • Untuk Gigi
    Gigi akan menjadi lebih sihat dan kuat.
  • Untuk Kesihatan Keseluruhan
    Anda akan lebih sihat dan mampu sembuh dari pelbagai penyakit kerana Minyak Kelapa Dara memberi kebaikan dan kesembuhan dalaman dan luaran. Jadi dengan pengamalan Minyak Kelapa Dara secara berterusan, kesihatan tubuh anda anda akan berada pada tahap terbaik (optimum).

 

apa-kata-pakar-mengenai-minyak-kelapa-dara-1

“Belum pernah dalam sejarah manusia begitu penting untuk menekankan nilai minyak asid Laurik. Minyak Kelapa Dara (MDK) mengandungi medium chain triglyceridus (MCT) yang hampir sama dengan lemak yang terdapat dalam susu ibu. MCT mempunyai kesan nutrien yang sama dengan susu ibu.”

Prof. Dr. Jon J. Kabara, Ph.D Professor Emeritus Michigan State University

“Minyak Kelapa Dara bersifat anti virus, anti bakteria, anti kulat dan anti parasit semulajadi yang mengawal pelbagai penyakit.”

Dr. Bruce Fife (Doctor Naturopati – USA)

 

Minyak kelapa dara digunakan sebagai losyen adalah kaedah yang ideal untuk mengembalikan keremajaan kulit anda. Ia bukan sahaja menghalang pembentukan radikal bebas yang membinasakan, serta bertindak melindungi dari tindakbalas radikal bebas, malah ia juga mampu mengekalkan bentuk kulit jeragat dan masalah kulit lain yang disebabkan oleh penuaan faktor dan pendedahan berlebihan kepada minyak kelapa sunlight.Virgin mampu mengekalkan tisu ‘kulit penghubung ‘menjadi kuat dan halus, di mana ia membantu kulit henti dari kendur dan berkedut. Dalam keadaan tertentu ia mampu memulihkan kulit yang rosak atau kulit yang dijangkiti penyakit.

Minyak kelapa dara bukan sahaja memberikan kelegaan sementara kepada kulit, tetapi ia juga membantu memulihkan dan memperbaiki kulit, dan ia tidak dapat dilakukan oleh sebarang jenis losyen. Ia berperanan mengembalikan keremajaan pada kulit anda dengan menanggalkan sel-sel luaran kulit yang mati. Minyak kelapa dara akan meresap jauh hingga lapisan bawah kulit dan akan menguatkan lapisan tisu berkenaan. Akhirnya kulit anda akan menjadi lembut serta sihat ‘bersinar “. Jika anda ingin maksima kesan pemulihan, anda perlu memilih mereka yang benar-benar minyak yang berkualiti, bebas daripada sebarang bahan kimia, tiada warna pergilah dan tiada hidrogen. Semua ini terdapat dalam minyak kelapa dara.”

Dr. Joseph Mecola (Author of Total Health Program) and Rachael Droege

 

“Minyak Kelapa Dara berdiri gagah sebagai minyak yang paling menyihatkan yang boleh anda gunakan. Ia mengandungi selautan khasiat kesihatan serta khazanah penyelidikan yang benar-benar berharga. Saya sesungguhnya sangat inginkan anda menjadikan Minyak Kelapa Dara sebagi sebahagian daripada pelan harian pemakanan anda.”

Dr. Mark Atkinson Holistic Medical Physician BBS Bsc (Hons) FRIPHH FCMA BETD SAC DIP (Clinical Nutrician)

kelebihan-minyak-kelapa-dara-2

 

  • Ditenagakan dengan bacaan 30 Juzuk al-Quran dan ayat Syifa’ (doa penyembuh penyakit) secara langsung oleh anak-anak tahfiz dari Pondok Tahfiz Moden Saadah Addarain. (bukan kaset/CD/radio).pondok-moden-tahfiz-saadah-addarain-1
  • 100% asli dan berkualiti tinggi. Minyak Kepada Dara D’Aura berwarna jernih (kualiti terbaik).warna-gred-kualiti
  • Harga yang terbaik di pasaran. Semua orang mampu memilikinya.
    best-price-1

 

  • Membeli sambil menderma. Sebahagian daripada hasil jualan akan disumbangkan kepada sekolah tahfiz dan pembinaan masjid.
  • donate
  • 1001 manfaat kebaikan Minyak Kelapa Dara.


tempah-sekarang

 

 

Minyak Kelapa Dara

 

 

testimoni-minyak-kelapa-dara1

 

TESTIMONI GOUT

TESTIMONI IBU HAMIL

TESTIMONI RESDUNG

TESTIMONI KENCING MANIS

TESTIMONI MASALAH PERUT & BUASIR

sakit perut

.
lbh kurang smgu sy mkn 2ea/day+1ea (sapu kat muka sblm tdo), Alhamdulillah jerawat degil(almost dh 3weeks duk tumpang kat muka ni dah mula kering.. ni pun hasben yg tegur, die cakap ade perubahan positif.. tu yg suke ni.. cume skng ni nk teruskan utk hilangkan parut plak..Lindawati – Minyak Kelapa Dara untuk kecantikan
.
.
ni testimoni saya stlh msuk botol ke 2:- 1. vco buatkan sy xd alahan pd udg dh.. 2. muka sy jd sgt lembut mc muka baby.. bila kuar jenjalan, rse yakin je nk sembang ngn org sebab muka maintain okay tnpa berminyak 2. kalau ada jerawat kecik tumbuh kt muka, lps sy sapukan vco je, mesti kect dan hilang tanpa parutNurul – Minyak Kelapa Dara untuk kesihatan
.
.
Ahamdulillah n syukur pada Allah swt tadi adik tel memberitahu berita gumbira yg buat aku nak menangis.. kwn dia dah ambik VCO tak sampai sbln.misi adalah utk pregnant setelah dah cuba 2 thn..alhamdulillah n syukur semalam telah disahkan PREGNANT 3 WEEKS !!!!!!!!!!!!!Siti – Minyak Kelapa Dara untuk kesihatan (mengandung)
.

 

2-sebab-kenapa-beli-minyak-kelapa-dara-dari-kami-1

  1. Perkhidmatan Pelanggan Terbaik.

    Pelanggan boleh terus menghubungi kami di talian hotline : 011-1944 0057 atau PM di facebook atau email kami untuk sebarang pertanyaan berkenaan produk dan masalah yang dihadapi.

    Cara tempahan produk yang mudah & ringkas melalui website kami www.minyakkelapadara.com/tempahan/ dengan hanya perlu isi borang tempahan selepas pembayaran dilakukan.

    Tracking No Pos Laju anda akan diupdate dalam website kami setiap hari untuk memudahkan anda memeriksa status penghantaran barang anda0.

  2. Penghantaran Produk Yang Pantas.

    Kami menggunakan khidmat POS LAJU dalam penghantaran produk dimana ia hanya mengambil masa 1-3 hari bekerja untuk sampai ke alamat anda dan mana kos penghantaran PERCUMA dan di TANGGUNG oleh pihak kami.

tempah-sekarang